پیامک

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

نگار معتمدی : در زمان‌ های گذشته تحصیلات و فعالیت‌ های حرفه‌ ای برای خانم‌ ها بسیار سخت بود. معمولاً اغلب خانم‌ ها برای رسیدن به کار و درآمد مسیر بسیار سختی را طی می‌ کردند. اگرچه اکنون هم وارد شدن خانم‌ ها به عرصه کار و اشتغال همچنان سخت می‌ باشد. اما می‌ توان گفت که شرایط نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

معرفی بهترین رشته تحصیلی برای دختران

مجله تالاب : هم اکنون نیز خانم‌ ها مشکلات و محدودیت‌ هایی دارند که بایستی با توجه به آن ها وارد بازار کار یا دانشگاه شوند. مهم‌ ترین این محدودیت‌ ها تبعیض‌ های جنسیتی و مخالفت آقایان با کار کردن خانم‌ ها می‌ باشد. در کنار تمام این محدودیت‌ ها و سختی‌ ها عدم شناخت آگاهی از رشته‌ ها نیز یکی دیگر از مواردی است که مانع پیشرفت خانم‌ ها می‌ شود. همچنین باعث می‌ شود که آن ها بیکار بمانند.

با توجه به این موضوع دختر خانم‌ هایی که قصد دارند رشته خود را انتخاب کنند دچار سردرگمی‌ ها و نگرانی‌ های بسیاری شده‌ اند. اما، ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین و به صرفه‌ ترین رشته‌ ها را برای خانم‌ ها معرفی کنیم. خانم‌ها با وارد شدن به این رشته‌ ها آینده بهتری خواهند داشت و آینده شغلی آن ها تضمین‌ تر خواهد بود.

انتخاب رشته برای دختران

انتخاب بهترین رشته تحصیلی برای دختران معضل بسیار بزرگی می باشد. با توجه به اینکه بازار کار در عصر امروز بسیار اشباع شده و اغلب با توجه به تبعیض‌ های جنسیتی و مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد. آقایان در اولویت اغلب شغل‌ ها قرار دارند. با توجه به این موارد دختران و والدینشان نگرانی‌ های بسیاری در مورد انتخاب شغل آینده و انتخاب رشته دارند.

معمولا عمده نگرانی آن ها در مورد انتخاب رشته می‌ باشد. آن ها به دنبال انتخاب بهترین رشته هستند و دائماً با این پرسش که چگونه رشته مناسبی انتخاب کنیم مواجه می‌ شود. به نظر شما بهترین رشته تحصیلی برای خانم‌ ها در کشور ما چیست؟ اگر شما نیز از این لحاظ دچار مشکل هستید و همچین سوالی دارید بهتر است تا ادامه مقاله همراه ما باشید. تا پاسخ سوالات خود را بیابید و راحت‌ تر بتوانید تصمیم بگیرید.

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

چه رشته‌ هایی از لحاظ آینده شغلی برای دختران بهتر هستند؟

انتخاب بهترین رشته تحصیلی برای دختران یک امر بسیار ضروری است. به طور کلی تمام رشته‌ های دبیرستان زیرشاخه‌ هایی دارند که از لحاظ آینده شغلی بسیار تامین هستند.  دختر خانم‌ ها با انتخاب این رشته‌ ها و قبولی در دانشگاه می‌ توانند آینده شغلی مطمئن‌ تری داشته باشند. اما معمولا دختر خانم‌ ها در این دوره به رشته تجربی و علوم انسانی علاقه بیشتری نشان می‌ دهند. اما رشته‌ های هنرستان در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی علی الخصوص در میان خانم‌ ها داشته اند. این رشته‌ ها دارای بازار کار مطمئن‌ تری نسبت به رشته‌ های نظری می‌ باشند.

برای انتخاب بهترین رشته تحصیلی برای دختران تنها از طریق شناخت کامل همه رشته ها امکان پذیر است. در دبیرستان ۳ رشته وجود دارد که به آن ها رشته‌ های نظری گفته می‌ شوند. این رشته‌ ها شامل شاخه علوم تجربی، شاخه علوم انسانی و شاخه ریاضی و فیزیک می‌ باشند.

بهترین زیرشاخه‌ های رشته تحصیلی تجربی برای دختران

بهترین رشته تحصیلی برای دختران در شاخه علوم تجربی مربوط به مواردی است که به امور پزشکی مرتبط هستند.  بهترین و جالب‌ ترین رشته برای دخترها انواع رشته‌ های پزشکی می‌ باشد. به عنوان نمونه از رشته‌ های پزشکی می‌ توان به داروسازی، مامایی، متخصص پوست مو و زیبایی. متخصص زنان، دندانپزشکی و پرستاری اشاره نمود. علاوه بر این رشته‌ های دیگری نیز وجود دارند که پیراپزشکی خوانده می‌ شوند.

این رشته‌ ها شامل مواردی چون شنوایی سنجی بینایی سنجی، هوشبری و روانشناسی می‌ باشد. که برای خانم‌ ها بسیار مناسب هستند و طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. خانم‌ هایی که رشته تجربی را انتخاب کرده‌ اند می‌ توانند در رشته‌ های علوم پایه نیز به تحصیل بپردازند. به عنوان نمونه رشته‌ های علوم پایه‌ ای مانند ریاضی، شیمی، آمار و فیزیک بسیار پرطرفدار هستند. خانم‌ هایی که این رشته‌ ها را انتخاب می‌ کنند. بعد از فارغ التحصیلی می‌ توانند در مراکز تحقیقاتی مدارس و دانشگاه‌ ها به عنوان مدرس وارد بازار کار شوند.

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

بهترین زیرشاخه‌ های رشته تحصیلی ریاضی و فیزیک برای دختران

ممکن است اغلب خانواده ها در انتخاب بهترین رشته برای دختران دچار سردرگمی شده باشند. آن ها سعی می کنند که به حرف دیگران در این زمینه توجه کنند. دیگران معمولاً ریاضی و فیزیک دارای محبوبیت کمتری در میان سایر رشته‌ های تحصیلی برای دختران می‌ دانند.

مجله تالاب : معمولاً پسرها به این رشته علاقه بیشتری نشان می‌ دهند. اما برخی از زیر ساخت زیر شاخه‌ های رشته ریاضی هستند که برای خانم ها بسیار مناسب می‌ باشند. اکثر این رشته‌ ها مربوط به رشته‌ های مهندسی می‌ باشند. رشته‌ هایی مانند مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی کامپیوتر برای خانم‌ ها بسیار مناسب هستند. این رشته‌ ها اغلب دارای بازار کار خوبی می‌ باشند.

بهترین زیرشاخه‌ های رشته تحصیلی علوم انسانی برای دختران

علوم انسانی یکی از بهترین رشته‌ ها  برای تحصیل دختران می‌ باشد. در این رشته زیرشاخه‌ های بسیاری وجود دارد. رشته‌ های دانشگاهی بسیاری هستند که مورد توجه دختران قرار می‌ گیرند. این رشته‌ ها برای خانم‌ ها بسیار جذاب بوده و اغلب خانم هایی که وارد رشته علوم انسانی می‌ شوند برای دانشگاه این رشته‌ ها را انتخاب می‌ کنند.

این رشته‌ ها شامل پژوهشگری، حقوق، روانشناسی، تولید محتوای سئو، خبرنگاری، مددکاری، مشاغل مدیریتی، حسابداری و کتابداری می‌ باشند. هر یک از این رشته‌ ها شغل‌ های بسیار خوبی برای دختران هستند و با روحیه یک خانم بسیار سازگار می‌ باشند. در دانشگاه‌ ها نیز اغلب متقاضیان این رشته خانم هستند.

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

بهترین رشته‌ های تحصیلی دختران در هنرستان

در سال‌ های اخیر علاقه خانم‌ ها به رشته‌ های مربوط به هنرستان بیش از پیش شده است. به طور کلی می‌ توان گفت که رشته‌ های هنرستان دارای جذب بازار کار بسیار خوبی می‌ باشند. معمولا علاقمندان به مشاغل هنری در زمان انتخاب رشته به دنبال این هستند که بهترین رشته هنری برای خانم‌ ها چه رشته‌ ای می‌ باشد. رشته‌ های هنرستان از آن جمله رشته‌ هایی هستند که دارای شغل‌ ها و مشاغل بسیار زیادی علی الخصوص برای خانم‌ ها می‌ باشند. این مشاغل با توجه به رشته‌ های فنی حرفه‌ ای و کار و دانش به دو گروه تقسیم می‌ شوند.

بهترین رشته‌ های فنی حرفه‌ای برای انتخاب رشته دختران

یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای دختران رشته های فنی است. شاید اغلب افراد رشته‌ های فنی حرفه‌ ای را بیشتر مربوط به پسران بدانند. اما می‌ توان گفت که این رشته هیچ‌ گونه تفکیک جنسیتی و محدودیتی برای چه دختر و چه پسر ندارد. برخی از رشته‌ های فنی و حرفه‌ای برای دختران بسیار مناسب می‌ باشند. از این رشته‌ ها می‌ توان به عنوان رشته‌ های پردرآمد برای خانم‌ ها نام برد. تعدادی از آن ها در ادامه به طور مفصل توضیح داده شده‌ اند‌.

طراحی دوخت

طراحی دوخت یکی از بهترین رشته‌ های تحصیلی برای دختران می‌ باشد. همان گونه که از نام این رشته پیداست طراحی دوخت مربوط به طراحی و دوخت لباس‌ ها می‌ باشد.  افرادی که به این رشته می‌ روند با استفاده از خلاقیت خود یاد می‌ گیرند که چگونه لباس‌ ها را طراحی کرده و آن را بدوزند. بسیاری از افرادی که این رشته را انتخاب کرده اند توانسته‌ اند در زمینه مد و طراحی برند خود را داشته باشد.

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

رشته کامپیوتر

یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی برای دختران  کامپیوتر می باشد. این رشته برای خانم‌ ها بسیار محبوب است. معمولا درصد بالایی از دختران این رشته را انتخاب می‌ کنند. کامپیوتر جزو پردرآمدترین و محبوب‌ ترین رشته‌ ها برای دختران می‌ باشد. خانم‌ هایی که به این رشته علاقه دارند می‌ توانند از طریق موسسات آزاد یا مدارس به خواندن آن بپردازند.

کودکیاری

یکی از جذاب‌ ترین، آرام بخش‌ ترین و بهترین  رشته‌های تحصیلی برای دختران کودکیاری می‌ باشد. کودکیاری یک شغل بسیار خوب است که با تربیت و آموزش کودکان در مراحل پیش از دبستان ارتباط دارد. خانم‌ ها به دلیل ویژگی‌ های روحی که دارند معمولاً به این شغل علاقه بسیار زیادی نشان می‌ دهند.  اینکه در یک مهد کودک کار کنند برایشان بسیار جذاب می‌ باشد. کودک یاری همیشه و در هر دوره بازار شغل مناسبی داشته است. زیرا اغلب مادران به دلیل اشتغال و پرکاری روزانه دوست دارند فرزندان خود را چند ساعتی به کودک یاران بسپارند.

رشته حسابداری

به طور کلی رشته حسابداری را می‌ توان از شغل‌ های پردرآمد  و بهترین رشته تحصیلی برای دختران و پسران در تمام دوره‌ها دانست. این رشته مربوط به امور مالی و تنظیم امور مالی می‌ باشد. بسیاری از کسب و کارها برای تنظیم مسائل مالی خود حسابدار احتیاج دارند. بنابراین افرادی که حسابداری خوانده‌ اند می‌ توانند در هر صنف و شغلی برای خودکار بیابند.

بهترین رشته تحصیلی برای دختران | انتخاب رشته مناسب برای دختران

بهترین رشته‌ های کار و دانش برای خانم‌ ها

کار و دانش نیز یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی برای دختران است.این شاخه تنوع بسیار زیادی برای دختران دارد. در این رشته‌ ها نیز دختر خانم‌ ها می‌ توانند بسیار موفق شوند. معمولا رشته‌ های کار و دانش با توجه به علاقه و مهارت انتخاب می‌ شوند.

این رشته‌ ها می‌ توانند یک انتخاب بسیار پولساز برای دختران باشد. در میان رشته‌ های کار و دانش رشته‌ های هنری خدماتی و صنعتی وجود دارد. معمولا خانم‌ ها رشته‌ ها و زیرشاخه‌ های هنری علاقه بیشتری نشان می‌ دهند. برخی از این رشته‌ ها که برای خانم‌ ها بسیار مناسب هستند. در ادامه معرفی شده اند.

نقاشی

ورود به رشته کار و دانش و زیر شاخه نقاشی می‌ تواند یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای دختران باشد.آن ها می توانند سبک‌ های مختلفی از نقاشی را یاد بگیرند. معمولاً نقاشی بهترین رشته هنر برای خانم‌ ها می‌ باشد. البته رشته‌ های دیگری مانند موسیقی، خیاطی، هنر فرش، آشپزی و قنادی وجود دارند که برای خانم‌ ها بسیار پولساز و مناسب می‌ باشند. این رشته‌ ها معمولاً دارای بازار کار تضمینی تری نسبت به سایر رشته‌ ها می‌ باشند.

به عنوان نمونه خانم‌ ها در رشته موسیقی می‌ تواند ساز مورد علاقه خود را یاد بگیرند. سپس در این زمینه فعالیت نمایند. علاوه بر این رشته‌ های دیگری نیز مانند قنادی و آشپزی نیز بازار کار قابل توجهی دارند. خانم‌ هایی که در این رشته‌ ها به تحصیل می‌ پردازند. می‌ توانند در رستوران‌ ها، کافه‌ ها، قنادی‌ ها و مکان‌ های این چنینی مشغول به کار شوند. یا اینکه کسب و کار خود را داشته باشند و کافه و رستوران قنادی خود را افتتاح کنند. این رشته‌ ها از جمله رشته‌ هایی هستند که حتی به صورت مجازی و اینستاگرامی نیز می‌ توانند به درآمد برسند.

حتما بخوانید : لوله بازکنی شیراز

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا